Wniosek o zapewnienie dostępności.
Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Urząd Gminy w Cewicach o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa w art. 6 pkt 1 lub 3 w/w ustawy.
Natomiast na podstawie art. 30 ustawy osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Informację o braku dostępności lub wniosek o zapewnienie dostępności należy złożyć do podmiotu, z którego działalnością jest związana informacja lub żądanie zapewnienia dostępności – wniosek o zapewnienie dostępności.
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
- osobiście: w sekretariacie Urzędu Gminy w Cewicach w godzinach urzędowania,
- korespondencją pocztową na adres: Urząd Gminy w Cewicach, ul. W. Witosa 16, 84-312 Cewice,
- korespondencją elektroniczną na adres:
- sekretariat@cewice.pl,
- poprzez ePUAP.
Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłużej niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę – wniosek składa się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.
Uprzejmie informujemy, że w postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Wniosek o zapewnienie dostępności (DOCX, 16.37Kb) | 2023-02-15 08:03:36 | 0 | |
wniosek o zapewnienie dostepnosci - wzór (DOCX, 22.96Kb) | 2023-02-15 08:04:36 | 0 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Marzena Krakowiak Data wytworzenia:
14 lut 2023
Osoba dodająca informacje
Tomasz Klebba Data publikacji:
15 lut 2023, godz. 08:03
Osoba aktualizująca informacje
Tomasz Klebba Data aktualizacji:
15 lut 2023, godz. 08:04